
LA PUBLICITAT
1. Explica el que és la publicitat.
Els missatges publicitaris no només ens venen productes sinó que també
juguen amb els nostres sentiments i amb les nostres emocions, de manera que
ens produeixen la necessitat de ser més atractius, envejats pels altres, més joves, etc.
2. Tipus de publicitat.
Hi ha molts tipus de publicitat, però els més bàsics són:
1. Publicitat subliminal:
Utilitza estímuls que no percebem conscientment però que poden influir
en la nostra conducta, amb la finalitat d'induir-nos a comprar el
producte i ser-ne seguidors.
2. Publicitat interactiva:
Consisteix en l’ús de mitjans interactius per incentivar i influir en
la decisió de compra dels consumidors. La publicitat interactiva
s’utilitza majoritàriament a Internet, a telèfons mòbils... i exigeix
que el consumidor no sigui un simple receptor d’imatges i textos, sinó
que sigui ell qui pugui escollir entre diferents opcions o per exemple,
sol·licitar més informació.
En la publicitat interactiva es considera el MARKETING VIRAL,
que es dóna amb un material audiovisual típic, que incita a que la
publicitat sigui enviada de consumidor a consumidor via Internet
(emails) o via oral.
3. Publicitat associativa:
En aquesta publicitat no hi ha missatge subliminal, ja que totes les
imatges són perfectament percebudes per l’espectador. Associen tòpics
amb els anuncis.
- Molts anuncis de begudes alcohòliques són grups de gent jove, ben vestida i exitosa. Per tant, no tan sols anuncien la beguda alcohòlica, si no que amb aquesta adquireixes acceptació social.
- Productes per la casa (mobles, electrodomèstics…) són anunciats per famílies felices i completes (pare, mare i fills) en cases espaioses, il·luminades…
- En productes cosmètics com perfums, és una parella jove, sensual i atractiva la que ven el producte. Això indica als consumidors que haurien de trobar una parella amb aquestes característiques.
4. Publicitat per emplaçament:
És una tècnica publicitària que utilitza marques o símbols sense
mencionar directament el producte en espais no publicitaris. S’utilitza
molt al cine, sèries de televisió, videojocs, videoclips musicals… N’hi
ha dos tipus:
- Activa: El personatge interactua amb el producte i destaca les característiques i les bones qualitats d’aquest intentant no mencionar el producte. Per exemple en una sèrie de televisió, quan estan sopant a la taula i beuen un refresc i ensenyant que fins i tot ells en prenen. Normalment es pot veure a programes o sèries de televisió.
- Passiva: El personatge no interactua amb el producte però aquest és present en l’entorn i fins i tot por ser-ho al context. Per exemple quan un personatge obre una nevera i es veuen clarament els productes.
5. Publicitat a Internet: Internet ha portat amb ell mateix mètodes de publicitat molt eficaços, dels quals els més coneguts són:
- Banners: Els més utilitzats. Són imatges de format GIF, una seqüència d’imatges, o en format multimèdia, molt més animat i creatiu. Poden aparèixer en qualsevol web. Quan l’usuari fa ‘click’ sobre aquest, accedeix directament al lloc web vinculat.
- Popups: N’hi ha dos tipus, finestres emergents que apareixen quan s’obre o es tanca un lloc web, i les finestres incorporades a les webs; primer s’ha de veure l’anunci i després es pot accedir. (Mètode semblant a la televisió). Amb aquesta publicitat s’aconsegueix cridar l’atenció i ser vistos, però molesta als visitants.
- Correu electrònic: A diferència dels altres, aquesta publicitat s’entrega de forma única. S’ha de saber utilitzar aquest mètode, ja que moltes empreses fan l’anomenat ‘spam’, és a dir, que envien molts correus electrònics de manera que molesta i l’usuari acaba bloquejant aquell correu electrònic.
Algunes estratègies per a la realització d'una publicitat efectiva són:
Associació psico-emotiva al consumidor. Per mitjà de:
Estètica: imatges, música, persones, etc.
Humor.
Sentiments: amor matern, enamorament, etc.
Testimonials: d'unes figures o persones famoses o reconegudes de forma positiva, o de personatges d'associació proactiva.
Demostració: Proves, tests, assajos.
Oportunitat. El missatge hauria d'aprofitar el moment, conjuntura o situació del temps de referència.
Freqüència. El consumidor comença a retenir un missatge quan aquest és repetitiu.
Sinceritat. El frau produeix frustració en el consumidor.Lo fa sentir malament i condueix a sentiments depressius, que fins i tot poden portar al suïcidi. pel que fa a això existeixen molts casos, així que s'ha de ser curós, i honest, el que produeix millors resultats
Proposta Única de Venda. (USP) (UNIQUE Selling Proposition)
Tot anunci ha de fer una proposició concreta al consumidor.
La proposició s'ha de distingir de la competència (avantatge competitiu, element diferenciador o posicionament); aquesta és la condició més important de l'USP.
Ha de ser tan atractiva que influeixi sobre la totalitat del mercat meta del producte.
Actualment la proposició de venda és de caràcter emocional canviant la seva denominació a (ESP)
Imatge de marca.
Recurs a un símbol per associar sistemàticament al producte o la marca.
Com a conseqüència es produirà un reconeixement automàtic del símbol (color, eslògan, element simbòlic, etc.) per part del consumidor.
Es tracta de la primera gran estratègia que concedeix prioritat a la imatge.
Es troba en plena expansió durant els anys 70-80.
Subliminal.
Produeix un efecte indemostrable i arriscat.
És l'estratègia més efectiva si arriba fins al final.
En principi (anys 60) és utilitzada per a qualsevol tipus de producte.
Posteriorment ho subliminal és explotat per a productes com el tabac, l'alcohol, la llenceria, etc.
Es pot detectar amb elements objectius com la composició de l'anunci. Aquesta treballa amb la relació entre primer pla i segon pla com a metàfora de la part conscient i inconscient de l'individu
Posicionament o ubicació.
Selecciona un segment del públic per convertir-lo en centre de la campanya. D'aquesta manera realitza una interpel·lació directa a aquest tipus de consumidor i tot gira al voltant de la relació amb un consumidor.
El segon pas de selecció consisteix en la selecció de facetes de la subjectivitat dels consumidors (treball qualitatiu).
La selecció del públic va ser interpel·lada però la resta també pot ser-ho. Tots poden ser mobilitzats per la campanya ja que aquesta estratègia combina el particular amb el que general.
El centre del missatge és el públic. El consumidor és tractat com a diferent ja que aquesta estratègia necessita distingir.
Aquesta estratègia és utilitzada per a productes genèrics (no específics) ja que competeixen en un mercat saturat.
Enigma.
Produeix un desig: resoldre el significat d'alguna cosa (provoca una expectativa).
Neix en els anys 70.
4. Publica al teu blog un anunci de televisió i un anuncio de revista. Explica'ls. Missatges amagats?

ANUNCI DE TELEVISIÓ
Feia la representació, de que els infants després d'això, es tenien que anar a dormir.

ANUNCI DE REVISTA
Era la representació que feia coma més importa la Coca Cola al nadal.
5. Creus que es diuen mentides als anuncis publicitaris? No tots, però la malloria, sí. Per què?Justifica la teva resposta. Perquè molt de ells només u fan per goñar milions de doblers.
No hay comentarios:
Publicar un comentario