1. Cerca informació sobre el que és el Sector Terciari i els seus serveis. T'has de centrar en cercar el sector a la UE, a Espanya i a les Illes Balears.
Dels tres sectors econòmics, el terciari o de serveis ha estat el darrer
a desenvolupar-se, però alhora és el que actualment ha adquirit més
importància, sobretot als països rics, fins al punt que el seu valor és
un indicador important per conèixer el grau de desenvolupament i el
nivell de vida d'un país. Aquest sector inclou activitats tan diverses
com ara l'educació, la sanitat, el comerç, el transport, el turisme,
etc. que serveixen per millorar la qualitat de vida de les persones. En
l'actualitat és pràcticament impossible viure al marge de l'activitat
comercial. El comerç té una dimensió i una intensitat tan grans, que es
desenvolupa a escala planetària i és un dels factors principals del
desenvolupament econòmic mundial. La circulació de persones i de
mercaderies necessita xarxes i mitjans de transport ràpids i segurs, que
requereixen inversions importants. Als països rics, el turisme ha
tingut un creixement espectacular. Això ha estat possible gràcies a la
millora de les economies familiars, als beneficis socials i al
desenvolupament dels transports.
2. Quina és la diferència entre servei públic i servei privat.
L’interès
per entendre quines són les diferències entre el sector públic i el
privat radica, primordialment, en habilitar el traspàs de pràctiques de
gestió d’un sector a l’altre. En la línia que defensa la nova gestió
pública (new public management), el sector públic sembla adoptar
pràctiques sovint atribuïdes al sector privat en pro d’una major
eficiència. Això no obstant, aquesta afirmació hauria de compassar una
aproximació d’ambdós sectors i reduir-ne les diferències. Tot i això,
aquesta revisió de la literatura no ha trobat cap acostament entre els
sectors. Això significa que l’adopció de pràctiques de gestió de
l’empresa privada no ha estat implementada realment en les
organitzacions públiques? Nosaltres creiem que no, que la verdadera raó
és el disseny dels estudis que analitzen les diferències entre tots dos
sectors. La immensa majoria dels estudis analitzats es basa en dades
extretes de qüestionaris –molts dels quals provenen de països
anglosaxons–, que no resulten prou acurats per determinar si les
organitzacions han evolucionat ni com ho han fet. Per aquest motiu,
pensem que calen altres dissenys, com les entrevistes en profunditat o
els dissenys experimentals, per a avaluar l’evolució de les diferències
entre tots dos sectors i, el que és més important, per entendre quines
en són les implicacions pràctiques.
No hay comentarios:
Publicar un comentario